Chile <3

Hej bloggen!

En jätte stor jordbävning slog till i Chile för lite mer än en dag sen. Det beräknas att mer än 300 människor har omkommit. Det finns en dålig telefon förbindelse, flera städer befinner sig utan el och människor har varken mat och vatten. En tsunami slog även till i södra Chile, hus har fallit sönder, båtar har åkt upp i land m.m.
Människor har blivit desperata och har börjat plundra olika snabbköp för att kunna få tag på mat..

Jordskalvet låg på 8.8 på Richterskalan, skalvet varade i ungefär 2 min och på den korta tiden rasade allt från byggnader till broar och vägar samman. Den slog till mitt i natten 03.43 lokal tid, 07.34 svensk tid. Den sägs vara 500 gånger starkare än den som slog i Haiti.

ad att min familj och alla mina vänner därborta mår bra!

Fuerza Chile lindo! <3







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0